Early career teachers

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Authors

DOI:

https://doi.org/10.28998/2175-6600.2025v17n39pe18783

Keywords:

Early career teachers, Teacher constitution, Teacher training

Abstract

The aim of this article is to broaden our understanding of the teaching constitution process of teachers at the start of their careers. To this end, a bibliographic survey was carried out, using the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD) as a database, and the period from 2019 to 2023 as a time frame. The papers were selected according to a number of criteria: objectives, methodological perspective, theoretical contribution, identification of the subjects taking part in the research (where applicable) and the contributions of the studies to the field. The articles show that the main challenges faced by teachers at the start of their careers are lack of support, work overload, precarious working conditions, professional devaluation and inadequate school structures. The results legitimize the importance of peer support in the process of teacher development, highlighting the need to expand the offer of training processes that are specific to these teachers and that are based on a proposal for critical reflection on practices and that affirm the inseparability between theory and practice.

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Author Biographies

Beatriz Oliveira Picelli, Universidade Estadual Paulista (UNESP)

Possui Graduação em Pedagogia pela Universidade Estadual Paulista, UNESP, Rio Claro (2020). Participou como bolsista do projeto Núcleo de Ensino no período de 2016 e 2017. Atualmente está desenvolvendo sua pesquisa de Mestrado em Educação na linha de pesquisa: "Linguagem - Experiência - Memória - Formação" e participa do Grupo de Estudos Escola, Formação e Alteridade (GREEFA). Trabalha como professora na Rede Municipal de Rio Claro/SP, lecionando na Educação Infantil. 

Laura Noemi Chaluh, Universidade Estadual Paulista (UNESP)

Professora associada do departamento de Educação e do Programa de Pós-Graduação em Educação do Instituto de Biociências da Universidade Estadual Paulista, Campus Rio Claro.

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Published

2025-06-10

How to Cite

PICELLI, Beatriz Oliveira; CHALUH, Laura Noemi. Early career teachers: what recent research says. Debates em Educação, [S. l.], v. 17, n. 39, p. e18783, 2025. DOI: 10.28998/2175-6600.2025v17n39pe18783. Disponível em: https://www.seer.ufal.br/index.php/debateseducacao/article/view/18783. Acesso em: 24 jul. 2025.

Issue

Section

Dossiê: Professores(as) iniciantes: políticas, experiências e narrativas em múltiplos contextos

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