Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revista Leitura
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 36 (2005): Inglês: ensino e literaturas
No. 36 (2005): Inglês: ensino e literaturas
Agradecemos à Fapeal o apoio na recuperação do acervo da Leitura.
Published:
2019-03-16
Estudos Linguísticos
Expediente e editorial
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.%p
Ildney Cavalcanti
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Apresentação
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.11-13
11-13
PDF (Português (Brasil))
Foreword/Editor's preface
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.15-19
15-19
PDF
Resenha
Salman Rushdie. Haroun and the Sea of Stories
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.197-199
Izabel F. O. Brandão
197-199
PDF (Português (Brasil))
Roseanne Rocha Tavares (org.). Língua, Cultura e Ensino
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.201-204
Rita Zozzoli
201-204
PDF (Português (Brasil))
Issues of ownership and access in the work of John Muir, John Buchan and Andrew Greig
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.23-34
Terry Gifford
23-34
PDF
The Narrow Corner - where homosexuality hides
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.35-43
Hélio Dias Furtado
35-43
PDF
Diáspora, comunidade e literatura
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.45-55
Camila Mello
45-55
PDF (Português (Brasil))
(Ciber)leitoras/es em The.PowerBook de Jeanette Winterson
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.57-70
Ana Cecília Acioli Lima
57-70
PDF (Português (Brasil))
From lilac to larkspur: self-refutation in T. S. Eliot’s later poetry
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.71-83
Chris Joyce
71-83
PDF
Narrative and contemporary poetry
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.85-99
Neil Roberts
85-99
PDF
Te kaieke tohora & pai/kea, a encantadora menina das baleias
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.101-116
Izabel Brandão
101-116
PDF (Português (Brasil))
"Não sei nem português, quem dirá inglês": sentidos de dizeres recorrentes dos alunos de línguas
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.119-131
Márcia Rosetti de O. Albuquerque
119-131
PDF (Português (Brasil))
Leitura de letras de música em inglês: co-construção de expressões metafóricas
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.133-145
Gisele Luz Cardoso, Josalba Ramalho Vieira
133-145
PDF (Português (Brasil))
Study of English sounds: phonetics and phonology in action
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.147-181
Nick Ceramella
147-181
PDF
Procedimentos de análise constrastiva como contribuições para a ampliação do vocabulário em inglês instrumental
DOI:
https://doi.org/10.28998/2317-9945.200536.183-193
Maria Inez Matoso Silveira
183-193
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Keywords
brazilian literature
silencing
unspoken
secular state
predicação
caso
existenciais
inacusativos
crítica junguiana
itália
subjecting
londres
captain of the people
jingle
vygotsky
context
ideology
guesa
indian
inquisition
history
Indexadores
Indexada em: